3 Temmuz 2014 Perşembe

Vişneli Biber Dolması


     Valla bu tarifi siz mutfak severler , değişik tat arayanlar, bugün ne yapsam ki 'ciler , dolma aşıkları, vişne tutkunları ,' anneee bak bir tarif buldum 'cular için paylaşmasaydım çatlardım. Kesin.
    Avokadolu pilav deneme girişiminde bulunup 'o pilavı yaptığın gün söyle de avukat ile geleyim' cevabı alan ben yeni tatlar çok açığım. Az kuru en sevdiğim(iz) yemek olabilir ama 'börülceyi pişirirken içine erik kurusu at' 'pırasaya kuru kayısı koy ' 'sıcak çikolatayı acı kuru biberli yap' gibi beni baştan çıkaran cümlelere hemen tav olurum. Her ne kadar aynı sofrayı paylaştığım sevgili kocam tüm bu yeni tat girişimine kapalı olsa da , yılmıyorum ....En sevdiğim sofralar denek olarak kullandığım kanka sofralarım ...
  Bu tarifi de  Lezzet dergisinden koparıp ayırmışım ... Uzun süre saklamışım , ya vişne mevsimini bekledim ya da cesaret gelmesini... Geçenlerde bulunca , tamda arka bahçede ki vişneler olmuşken tamam dedim...
   Özellikle ramazan sofrası için değişik ve gösterişli  bir lezzet arayan varsa tavsiye ederim ... Tarif burada ...


   NOT; Tarifi kaynak belirterek vermek istedim çünkü yaparken ölçülere ve yapım aşamasına sadık kaldım... kendimden hiç bir şey katmadım ve tarif bana ait olmadığı için kaynak belirtmek istedim ... Sevgiler ...
Paylaş

4 yorum :

  1. eline sağlık,yapalım biz de madem:)
    sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Yeni lezzet ve tatlara biz ne kadar açıksak onlar kapalı, çok büyük bir başkaldırı yapmayı planlıyorum e yeter artık;) hep "ne bu şimdi" sorusu, beni çok bunaltsa da ben de yılmam yaparım. Sadece merak ettiğim bu lezzet tatlıya yakın birşey mi yoksa tuzlu gibi mi, ben mesela yaprak sarmasının içinde kuş üzümü sevmem, ama fıstık her tür olabilir, ceviz olabilir, merak ettim şimdi... tatlı gibi mi yoksa tuzlu ya mı yakın? Elinize sağlık;)

    YanıtlaSil
  3. Çok leziz görünüyor.Şimdi ben bunu bizim yumurta şefe söyliyim hemen yapsın. Erkekler gerçekten bu yeni tatlar konusunda biraz enteresan değil mi? :) Bizim evde 2 tür yemek yapılır. Biri çocuk menü biri gurme menü. Haftada bir gün gurme 6 gün çocuk. Çünkü sevgili eşler hep çocuk. Uğraşırsın ince ince, 5 yıldızlı yemek yaparsın, sınıfta kalır, patates oturtma yaparsın ayakta alkışlanırsın :) Canım eşim benim aynı seninkinden. :)

    YanıtlaSil
  4. Normalde vişneden nefret ederim meyve olarak ama yemeklerde büyük zaafım var :)
    Bu dolmayı ben de deneyeceğim.
    Sevgiler

    YanıtlaSil