16 Eylül 2014 Salı

Emaye Aşkına









'Eskiye rağbet olsaydı bit pazarına nur yağarmış' ı ilk söyleyen bizlerin bugünlerini görse bu cümlesinden kesinlikle utanırdı. Sadece bende olmadığını biliyorum eski meraklılığının. Bir çoğumuzda had safhada hatta. Tırım tırım eski topluyoruz.En büyük teyzenin 40 yıllık kahve fincanına bakarken en sevimli halini takınıp 'ayy bu neggezzellmiş' diyiveriyoruz. Sırf 'ay aman al senin olsun' sihirli cümlesini duyabilmek için. O an , işte o an tarihi an ...
  Ama emaye yok. Kıran girmiş kesinlikle emayeye. Herkes mi atmış anacım eski deyiverip. Kimse mi tutmamış elinde. Hiç mi özlemiyorlarda kimse emaye üretmiyor artıkın.
 Emayeye aşık, tutkun bir topluluk var . Üretin , tekrardan üretin işte emaye. Öyle bu tutkumuzu fırsatçılığa çevirip minicik kupaya da 40 telaa istemeyin gözünüzü seveyim.
 Bak millet 70 yaşına gelince koca kupayı bahçede su maşrapası yapıyor. 'ayy bu benim olsa keşke'deyon veriveriyola.
 O da bir can sıkıntısı halinde bu kıymetli cancağazımı oturup boyayıveriyor...
Paylaş

11 yorum :

  1. ne de güzel olmuş,valla çok yaratıcı ve iç açıcı
    sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Ne güzel yazmışsın :) eskiden olsa yüzüne bakmazdım bende ama şimdi çok seviyorum seninki de üzerindekilerle çok şeker olmuş ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dimi ama ya şimdi eskiler ne kadar kıymetlendi. Yaş ilerledikçe eskiyi daha mı çok arıyoruz sanki

      Sil
  3. Bir kere baştan söyleyeyim; çok güzel boyamışsın:)
    Ben bu emaye işini hiç anlamadım. Evimde hiç yok, aramadım da şimdiye kadar. Biz küçükken annem kullanırdı, komşularda falan herkeste vardı o dönem. Sonra zararlı dendi, çelik tencere dönemi başladı. Hayat bu işte, bende bir Vita reklamları var ölürsün:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :))
      Bende takıntı haline geldi emaye :) Bence hala zararlı . En ufak bir aşınma varsa gıda için kullanmamak gerek bence.
      en kısa zamanda Vita reklamları ile yazı yazarsan çok mesut olurum :)

      Sil
  4. sizin emaye kupanız çok özel ve güzel olmuş.
    değeri kat kat artmış.
    güzel günlerde kullanın.
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) İnşallah güzel günlerde olur :)

      Sil
  5. Çok tatlı olmuş ama:)

    http://www.refikadan.com/index.php#urunlerimiz adresinde emayeler var, belki ilginiz çeker, belki de biliyorsunuzdur.
    Ben hatrılatayım dedim;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayır hiç haberim yoktu. ayy çok teşekkür ederim :)

      Sil