16 Aralık 2014 Salı

Anı Panosu








         Anı panolarına bayılıyordum, Buse için hediye bir tane hazırlatabilirim diye düşündüm hep. Hazırlatabilirim diye ... Ben hazırlarım , yaparım diye nedense düşünmedim . Oysa ki onu en iyi ben tanıyorum, en iyi ben anlatabilirim ...
    Aradım , taradım yine de ... Yapan çok yok. Yapanlarda kesinlikle hakkıyla yapmışlar. (Benim gördüklerim en azından ). Ama hep, bir birine benzettim nedense . Daha kalıp cümleler , anlatımlar vardı sanki. Ben yazılanlardan fazlasını istedim , ufak tefek bir kaç dokunuş. Daha fazla ayrıntı. 'ama onu da yazarsak çok dolu görünür ' gibi müdahaleler olmadan Buse'nin bizi gülümseten , unutmak istemeyeceğimiz ilklerinin bir çoğunu yazmak istedim .

   Orijinalinin nasıl yapıldığını bilmiyorum , yani gerçekten kara tahtaya mı yazılır , kullanılan boya nedir bilmiyorum ama ben tamamen 'bence buda olur' diyerek yaptım anı panomuzu.
  Siyah renk pastel kağıdı aldım büyük boy. ( genelde sanatsal malzeme satan bütün kırtasiyelerde var , daha tok ve tırtıklı yapısı olan mat , ince bir karton ) . Birde kuru pastel kalemlerime ek istediğim renkleri ...


   Ben 'derwent' markasını kullanıyorum ve bu kuru pastellerimi çok seviyorum. Onlarla çizim yapmak beni çok mutlu ediyor zaten. Bu iş için de biçilmiş kaftandı benim için. Tebeşir havası var. Ama yaparken çok dikkat etmek gerekiyor , eğer boyayı dağıtmadan kullanacaksanız ufacık bir el hareketi ile bile dağılıveriyor.
  Yazı stilleri için kitaplığımda bulunan çok eski bir yazı şablonu kitabından yardım aldım ama 'pinterest' ve google bu işte çok büyük yardımcı ve ilham kaynağı.
  Çizimleri yazılara uygun çizmeye çalıştım. Alan daha fazla olsaydı çok daha fazla şey yazıp çizecektim. Bu bebek milleti mok kadar boylarına bakmadan ilk yıllarına ne kadar çok şey sığdırıyorlar ya ...
  Çizim bitince üzerine  aynı boyda bir karton (gazete sayfası da olur) koyarak rulo yaparak çerçeveciye götürdüm.Bu basit gelen ayrıntı önemli çok. Çünkü araya hiç bir şey koymazsanız ruloyu açtığınızda bütün boyanın yani yazı ve çizimlerin bir birine karıştığını görürsünüz.
  Ben çerçeveyi Buse'nin 1 yaş partisinde girişe , karşılamaya koymuştum. Klasik ' doğum günüme hoş geldiniz ' yazılarına alternatif olarak.

     Ne olduğu hakkında en ufak bir fikri olmamasına rağmen anı panosunu en çok seven Buse oldu. Duvara asana kadar büyük bir şefkat ile tablosunu öpüp durdu...




 Ahhh bu arada yazı özledim tiril tiril etekleri görünce . Sanırım kış günlerinde yaz fotoğrafları tehlikeli oluyor.
 
  Sevgiler ....

Paylaş

5 yorum :

  1. Çok güzel ve kesinlikle başarılı olmuş Serracim..eminim Buse kutusu büyüyünce bunu çok sevecektir...kendin yapmak veya aklında bulunması için istediğin renk boyaya bir iki kaşık fayans kolasi ekleyerek kendi tahta boyani yapabilirsin..ben denemistim çok da başarılı bir sonuç aldım
    .çok sevgiler can öpüyorum ikinizi de..

    YanıtlaSil
  2. öyle güzel ayrıntılar düşünüyosun ki beğenmemek elde değil buse bu konuda çok şanslı annesi onun için daha şimdiden bir sürü yarınlık hatıra biriktiriyo :)

    YanıtlaSil
  3. Buse ne kadar da tatlı ekrandan sarılıp öpesim geldi :)
    Bu arada blogunuzu yeni keşfettim ve takibe aldım ben de bloguma beklerim sevgiler :)
    makyajtavsiyem.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel olmuş ama:) Ellerine sağlık. Fotoğraflar da harika, fıstık tam yemelik:)

    YanıtlaSil