9 Aralık 2014 Salı

'İyi ki doğdun Cemre ' keki


    Tanıdığım en ballı lokma tatlısı yanaklara sahip küçük bir hanımefendi artık 1 yaşında . 1 yaşlar hep özel ve güzeldir. Yaşın sahibi minnaklar  hiç bir şeyden anlamasa da biz büyükler deli gibi yer , içer,  oynar , hediyeleşir ve pofidik yanaklar öpmeye doyarız.
   Cemre yakın bir arkadaşımın kızı. Ben ve Buse Cemre'nin fanlarındanız. Hal böyle olunca doğum gününe çok heyecan içinde gittik.
  Yanaklardan belli olduğu üzere yemeyi çok seven ve önüne konan hiç bir şeye hayır demeyen bir hanımefendi Cemre. Bende mutfakta zaman geçirmeyi çok sevince Cemre için kek 'iyi ki doğdun keki ' yapmak istedim . 'iyi ki doğdun ' keki diyorum çünkü bunu genelde sevdiğim doğum günü bebelerine yapmayı adet haline getirdim. Renkli renkli olunca bütün yaşının renkli geçeceğine dair totem yapıyorum...


 İçi gökkuşağı gibi olunca hazırlaması da çok keyifli oluyor . Aslında zaten hepimizin elinin altında olan klasik kek tarifi tarifim . Sadece işin içine bir kaç damla gıda boyası ve 'buttermilk' (ya da daha açıklayıcı adı ile kesik süt) giriyor.Tabii 'buttermilk ' girince klasik kek olmaktan çıkıp yumuşacık 'kadife keki ' oluyor.

   Kekin ana malzemeleri
 -3 orta boy yumurta
 -1 + 1/2 su bardağı toz şeker
 - 2 su bardağı un
 - 1 tatlı kaşığı kabartma tozu(silme)
 - 1 tatlı kaşığı vanilya
 - 1 çay kaşığı tuz (silme) 
 - 1 çorba kaşığı elma sirkesi
 - 1 su bardağı süt
 -100 gram tereyağı
 - 1 çay bardağı sıvı yağ
 - istenilen renklerde gıda boyası


  Tereyağını ve şekeri derin bir kapta yaklaşık 3 dakika kadar çırpıyoruz. Ayrı bir kaba un, tuz, vanilya, kabartma tozunu eleyerek koyuyoruz. Ilıttığımız sütün içine 1 çorba kaşığı elma sirkesi koyup karıştırdıktan sonra 15 dakika dinlenmeye bırakıyoruz bu işlem sütün kesilmesini sağlayacak.
 Daha sonra çırptığımız tereyağı ve şeker karışımına yumurtalarımızı teker teker ilave ederek orta hızda karıştırıyoruz. Sonra unlu karışımın yarısını ve kesik sütün yarısı koyup tekrar mikser ile çırpıyoruz.
  Sonra geri kalan malzemeleri (un karışımının yarısını ve kesik sütün yarısını) karışıma ekleyip biraz daha karıştırdıktan sonra kaç ayrı renk istiyorsak (ben 5 renk kullandım) kek harcından alıp kaselere bölüştürüyoruz.



 Kaselere böldüğüm kek harçlarına istediğim renk gıda boyalarından bir kaç damla damlattım ve çöp şiş ile karıştırıp eşit şekilde dağılmasını sağladım . ( bu arada kasede gördüğünüz renk piştikten sonrada aynı renk oluyor)


    Sonra sırası ile seçtiğiniz kek kalıbına kek harcını döküyoruz.( Ben  yuvarlak , klasik kek kalıbımı kullandım ve harcı dökerken bir elimle kalıbı sürekli çevirdim )

Sonra önceden  170 derece ısıttığım fırında  yaklaşık 40 dakika kadar pişirdim.


  Kekim soğuduktan sonra yumurta fırçası ile üzerine bol bol çilek reçeli sürdüm ve renkli minik şekerler ile süsledim . ( kekim anlamsız bir şekilde kabarmıştı, bence kesinlikle kendisi de neden o şekilde kabardığını bilmiyordur)





   İşte gıda boyası var ben onu yemem derseniz haklısınız , ama ayda hatta yılda bir iyi oluyor. En azından kek kesilip içinden hiç beklemedikleri bir görüntü çıkınca çocuklar resmen sevinçten deliriyorlar . Tecrübe ile sabit .




    ve güzel Cemre için kekin dışında bizim için özel olan bir hediyemiz vardı  . Onunla büyümesini dilediğim bir zeytin ağacı...
  
 Umarım bir zeytin ağacı kadar yüce ,kudretli ve bereketli bir ömrün olur Cemre'cim . Biz seni çok seviyoruz.

                            İyi ki doğdun ...
Paylaş

7 yorum :

  1. Canim arkadasim bizde sana ve guzel Buse ye tam anlamiyla bayiliyoruz :) aldigimiz en anlamli hediyeydi zeytin agacimiz ve o muhtesem kekin hmmmmm lezizdi. Hatta hikaye kitabimiz ve el emegin prensesimiz. Iyiki tanimisim seni iyiki varsiniz. Sizin gibi kendi ve kalbi guzel olanlar hep var olsun hepimizin hayatinda...

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık, tam bir 'mutlu yıllar' keki olmuş^.^
    Harikasın=^.^=

    YanıtlaSil
  3. Tatlı krizine sokar bu fotoğraflar yaa. Cemre ile başladı momijili fotoğraflarınla devam etti en son kek ile tavan yaptı. Maşallah nice sağlıklı mutlu yaşları olsun Cemre'nin :)

    YanıtlaSil
  4. vay be!
    fikrine,yaratıcılığına bayıldım.ayrıca cemre'nin de yanaklarına.
    zeytin şahane bihediye.
    nice yıllara cemre yanak:))

    YanıtlaSil
  5. ay ne güzel renkli kek :D Gecmis dogumgünü cok kutlu olsun :)

    YanıtlaSil
  6. Geçen gün de geldim ama yorum bırakmadan gitmişim.
    Kek güzel de hediyene bayıldım esas! Nasıl güzel bir düşünce, harikasın!

    YanıtlaSil
  7. Super yaa. Neler neler yapmissiniz. Birkac yayininizi okudum. Hepsi dolu dolu. Cok basarili. Zevle takip edecegim. İlginizi cekerse ben de bloguma beklerim. :)

    YanıtlaSil