23 Mart 2015 Pazartesi

Balık Masası

      
 Dostlar ile bir arada olmak , keyifli bir akşam yemeği yerken gülüp anlatmak, 'iyi ki bir araya gelmişiz' diyebilmek hayatta ki en büyük şanslardan biri.
   Hele hele böyle zamansız ,bol  koşturmalı, telaşlı  bir yaşamda bir araya gelebilmek , ağır ağır masa başı sohbeti yapabilmek paha biçilemez.
  Ben sevdiğim insanlar ile bir arada olmayı çok seviyorum , 'aile dostumuz' kavramını yavaş yavaş yitirmeye başladığımız , işten eve yorgun dönüp , anca yemek yiyip televizyon karşısında hiç konuşmadan geçirilen zamanlara inat , bir arada olmayı seviyorum .
Böyle arkadaş , dost toplanmaları için zaman harcamayı , kafa yormayı , mutfakta saatler harcamayı çok seviyorum . Evimde , masamda ağırlamayı...
  Sadece ne yeneceğine karar vermek değil o yemekleri nasıl sunacağımı düşünmekte bana olağanüstü keyif veriyor.
 Evet , çünkü  sunum önemli...



Bir arada olmaktan çok keyif aldığımız dostlarımızlaydık bu hafta sonu. Perşembe gününden , hafta sonu bizde keyifli  bir yemek için bir arada olmaya karar verince hemen en sevdiğim yemek kitaplarımdan birini elime aldım ve uzun bir liste yaptım. Konsept (artık konseptsiz hiç bir şey olmuyor anacım ) belliydi Balık-Rakı-Ege ... Çanakkale'de olmanın , cuma günü semt pazarının olmasının avantajlarını sonuna kadar kullandım . Gördüğüm her otu aldım. Sanırım hepimiz şanslıyız ki kıştan yeni yeni çıkmaya başlamamıza rağmen çok lezzetli olar ile doluydu pazarın dört yanı...
   Menüm ve otlar  tamamdı da  masa nasıl olmalıydı...
 Aklıma Buse'nin ilk doğum günü için pinteresette sunum fikirleri ararken gördüğüm bir servis masası geldi. Craft kağıdı serili bir  masa, üzerinde çeşit çeşit tatlı. Her bir tatlı tabağının adı craft kağıdında yazılı ... O fikre bayılmıştım .
 Balık sofrası için harika fikir dedim .


   Masa örtüsü yerine craft kağıdı. Üzerinde herkesin adı , menü yazılı olur , şurada bir balık olur, oraya bir kayık çiziktiririm, craft kağıdı metre ile satılır mı ki acaba , bizim masaya göre olanını bulabilir miyim ki derken 'en' olarak gayet yeterli ama boy olarak biraz noksan bir craft kağıdı buldum bir kırtasiyede  ve 2 adet aldım, birleştirdim ...
  

     Sonra konuklarımın adını yazmaya başladım . Beyler masanın bir ucunda , hanımlar bir ucunda ...



  Öyle çok sanatsal çalışmadım , gayet gelişi güzel servis karesi çizdim ve isimleri yazdım . Etraftaki boşluklara ise balık sofrası olduğu için balıklar , kayık, deniz feneri çizdim .tabiki son derece sanatsal
  Çeşit çok olunca bir de menü olmalı dedim ve onu da ekledim ...

     Muhabbete dalınca benim notlar verilmedi ama tabaklardan her şey belliydi .




  O kadar uğraşıcam ama tabakları koyunca isimler görünmiycek dedim . Yani herkes yerini bilsin dedim . Sonra kağıttan kayık yapma fikri aklıma geldi. İsimleri kayıkların bir köşesine yazar tabakların üzerine koyarım dedim . Dedim ama kağıttan gemi yapmayı hatırlayamıyorum. Yaptıklarım kayıktan çok karpuz kabuğuna benzeyince , elinden hiç bir şey kurtulmayan ve evin en iyi bilen atarlı delikanlısı Mehmet'ten yardım istedim .
Meğer o bu konuda da  ustaymış. Bir ara o kadar  kaptırmış şekilde çalışıyordu ki kesin ortaya Titanik çıkacak dedim .
 Ama tabiki de 6 kişilik ekibe 4 kayığın yettiğini düşünerek 4 te bıraktı. 'eee bize de yap ' diyemedim , ben craft kağıdı masa örtüsü ile uğraşırken  ' illa antin kuntin iş yapıcan , ser mis gibi  masa örtüsünü işte ne var ' diye söylenince bizim içinde yap diyemedim ... Ama Buse için minik bir kayık yapıp (kendi isteği ile ) gözlerimin dolmasına neden oldu...


  Yer gösterici kayıklarımızda tamamlanınca masayı biraz hareketlendirmek istedim ( artık daha ne kadar hareketlenecekse) saz ekibi olmadan Ege mezeleri masası olmaz dedim ve hemen ekibi yerleştirdim.


     Kendileri son derece sevimliler ve tamamen el yapımılar .... Ve bence masanın yıldızıydılar ...


          Garibim Buse daha  gecenin başında uyuya kaldı. (ve biz halen çok şaşkınız bütün gece uyuduğu için )


                                         Baş köşe  rezerveydi ....


    Yavaş yavaş masa dolmaya başlamıştı. En sevindiğim , taze deniz börülcesinin çıkmış olmasıydı....


 İşte hiç büyük konuşmıycan bu hayatta , şu yan ,bulanık , baş aşağı fotoğrafları neden koyarlar diye bıt bıt konuşurken aynı şeyi ben yaptım . Ama defalarca yüklememe rağmen düz olan fotoğraf her defasında yan döndü.
Kitabın hakkını yiyemezdim .
 Yazının başlarında söylediğim gibi en sevdiğim yemek kitaplarımdan (gerçi hepsini çok seviyorum) . Çok fazla fikir aldım , ilham aldım ve birebir tarif uyguladım .
  Balık ve meze severler özellikle İstanbul'da yaşayanlar Cibalikapı balıkçısını mutlaka biliyorlardır. Bana bir türlü gitmek kısmet olmadı ama mutlaka bir gün gidicem .
 Kitabı bir gün uzun uzun yazıcam ama yemek kitabı ve balık-meze sevenlere şiddetle tavsiye ederim.



   Son zamanlarda (ablamla olan sabah kahvaltılarını saymazsak ) en keyif aldığım sofraydı.
Keyifli ve samimi sohbet , muazzam ege otları , Didem'in muhteşem acılı ezmesi(didoş evet sen İzmir'li değilsin kesin Adana'lısın ) , patlıcan salatası,  Bengi'nin yoğurtlusu ve beylerin bizi kahkahalara  boğan anıları....
  En kısa zamanda Osmanlı mutfağı yapmalıyız... Sunum masası nasıl olsa ki acaba ?????


Paylaş

21 yorum :

  1. ne kadar içaçıcısın serra,bayıldım yaptıklarına:))

    YanıtlaSil
  2. Kağıt masa örtüne,bu konudaki yaratıcılığına bayıldım bayıldım,yemeklerin tadı da mutlaka güzeldir,bir sofraya bu kadar sevgisiyle güzellik katan birinin el lezzeti de muhteşemdir diye düşünüyorum..Ve ben sana yüz veriyorum... Sevgiler dost sohbetleri eksilmesin hayatımızdan ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin , hepimizin masalarında da hep güzel dostlar şen kahkahalar olsun inşallah :)

      Sil
  3. Allah seni bildiği gibi yapsın Serrafuncım :))) Nasıl güzel bir post bu, masanın güzelliği, orjinalliği, fikirlerin şahaneliği, vallahi bayıldım :) Bizzat seninle birlikte tasarladım, kurdum masayı, kahkahaları da duydum yeminle :)
    Ellerine sağlık, harikasın vallahi, ilham verdin ki hem de nasıl bi bilsen :)
    Buse'nin kıyağı da süper olmuş valla :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya ilham verdiğim için nasıl sevindim anlatamam . Bol güllü , nazar boncuklu bir masa bekliyorum senden :) ve yazdıkların beni mest etti :)

      Sil
  4. Masanın her detayını ayrı sevdim:) Çanakkale konusunda şanslısın gerçekten. Ot vs. sizde çok. Börülceye her türlü bayılırım:)
    Saz ekibi de şahaneymiş yalnız:) Gemiler olması gerektiği gibi olmuş, başka bir model daha var ama o açılıyor kolayca.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çanakkale , sırf bu otları için bile aşık olunur :)

      Sil
  5. Ya ben okurken bu kadar keyiflendiysem sizleri düşünemiyorum. O dostlar olmasa bu hayat o kadar anlamsız olurdu ki. İyi ki varlar. Senin emeğine ne demeli bilemedim Serra. Craft kağıdına zaten aşığım, o çizimlerin yazıların tatlılığı nedir ya; bildiğin fotoğrafları öpecektim :))) Serra senin ellerin ne kadar sihirli ♥ Ellerine sağlık !

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahh Merve'cim benim sende iyi ki varsın . Ben çok inanıyorum biz bir gün mutlaka böyle bir masada uzun uzun sohbet edicez seninle :)

      Sil
  6. Çanakkale'nin cuma pazarı! Ah şimdi ne çok hissediyorum farkını...
    Sunuma bayıldım, çizimlerin zaten ayrı güzel, kayıklar, sazlar, keyifle hazırlanan sofralar ayrı keyifli olur zaten, muhabbetiniz bol olsun! Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir gün hep beraber aynı masada bir yudum kahve içmek dileğiyle :))

      Sil
  7. Yaptigin her sey sevimli arkadaşım

    YanıtlaSil
  8. Ne güzel düşünülmüş, ne kadar emek vermiş bir masa bu. :)) İnan bayıldım! Çok sevdim... Afiyetler olsun!

    YanıtlaSil
  9. Masa örtüsü fikri harika. Bayıldım. Ne marifetlşsiniz maşallah size.

    YanıtlaSil
  10. keyif alınmayacak gibi değil ama. herşey çok sevimli ve özenli. ellerine sağlık akadaşım :))

    YanıtlaSil
  11. Eline sağlık!bir izmirli hatta alaçatıli olarak tabi ki bayıldim bu sofraya!dostlarla baliga!o kadar samimi yapmis ,yazmis ve rezimlemissin ki farkinda olmadan sen diye hitap ediyorum sevgili serra!ve bu fikri mutlaka deniyecegim!ruhuna saglik!keyfin hep bol olsun

    YanıtlaSil
  12. Ben uzuuuun zamandır bu kadar güzel ve özgün hazırlanmış bir masa görmemiştim . Bayıldım:)

    YanıtlaSil
  13. O masada olmak istedim, senin dostlarin cok sanslilar :)))

    YanıtlaSil
  14. Hiiiiii..harikasin :)) süpper olmus hersey.
    sana yemege gelmek istiyoruuuuuum..

    YanıtlaSil